FAQ's
-
Generelt
- Salgsvilkår (som aksepteres ved opprettelse av en konto) gjelder for salg av varer på FurAndFluff.no, FurAndFluff.co, KattLove.no til forbrukere.
- Selgeren er: FurAndFluff. (Org:930 647 152)
- Kjøperen er: Personen som er angitt som kjøper i bestillingen, referert til som "du" og lignende begreper som "din" og "ditt" brukes.
- Furandfluff.no: Den nettbutikken/plattformen som er tilknyttet domenet www.Furandfluff.no
- Kundeservice: Kan kontaktes på Kundeservice@Furandfluff.no eller Customerservice@furandfluff.no
-
Angrefrist
- Gjelder angreretten og åpent kjøp når jeg har åpnet produktet?
- En angrefrist på 14 dager gjelder ved kjøp på nett.
- Angrefristeretten gir deg rett til å avbryte kjøpet. Angrefristen gjelder for varer og visse tjenester (se unntak i siste avsnitt).
- Angrefristen forutsetter at du gir selger beskjed om bruk av angreretten senest 14 dager etter mottakelsen (angrefristen).
- Varene må sendes til oss senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten ble gitt.
- Ta kontakt med oss og informer oss om at du ønsker å bruke angreretten. Vi kan kontaktes på Kundeservice@Furandfluff.no
- For at angreretten skal være gyldig, må produktet returneres til selgeren i omtrent samme mengde og tilstand som du mottok det.
- Hvis du bruker eller undersøker varene på en måte som går utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, og dette medfører en reduksjon i verdi, kan selgeren trekke fra et beløp tilsvarende reduksjonen i verdien fra kjøpesummen som skal refunderes.
- Alle produkter må returneres til selgeren innen rimelig tid ved bruk av angreretten.
- Kjøperen bærer risikoen for transport av varene tilbake til selgeren.
- Refusjoner må utføres innen 14 dager etter at selgeren har mottatt meldingen om angreretten, men tidligst 2 dager etter at selgeren har mottatt returen fra deg eller dokumentasjon fra deg om at du har sendt returen tilbake til selgeren.
- Produktet returneres til selgeren i original emballasje. Returen skal utføres til selgeren i henhold til gjeldende vilkår.
- Refusjon av kjøpesummen utføres med samme betalingsmetode som du brukte ved bestilling, med mindre annet er avtalt eller det er hindringer for å refundere den brukte betalingsmetoden.
- Gjelder angreretten og åpent kjøp når jeg har åpnet produktet?
-
Klager og Garanti
- Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du gi selgeren beskjed innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget (klage).
- Meldinger om feil og mangler ved produktene kan overføres til selgeren muntlig eller skriftlig.
- For bevismessige årsaker anbefaler vi at klagen sendes skriftlig til selgeren, primært ved å kontakte selgeren på Kundeservice@Furandfluff.no, og oppgi ordrenummer, navn og kontaktinformasjon.
- Du vil motta en bekreftelse (returnummer) på mottak av klagen, som sendes til e-postadressen du har sendt fra.
- Hvis det er en mangel ved varene som ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har klaget innen fastsatte frister, kan du, i samsvar med reglene i forbrukerkjøpsloven, kapittel 6:
- Beholde hele eller deler av kjøpesummen (hvis den ikke allerede er betalt)
- Under visse betingelser velge mellom reparasjon eller erstatning
- Under visse betingelser kreve prisavslag
- Under visse betingelser kreve erstatning
- Kreve heving hvis mangelen ikke er ubetydelig (det er normalt en forutsetning for heving at varene returneres i samme tilstand og mengde, cf. forbrukerkjøpsloven § 51)
- Hvis det ikke er noen mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å fastslå om det er en mangel, og betaling for reparasjon av varene, hvis vi har informert deg eksplisitt om at du må dekke slike kostnader, forbrukerkjøpsloven § 30.
- Hvis du tar initiativer på egen hånd for å rette opp mangelen utover hva som kan avtales med selgeren, vil selgeren ikke dekke disse kostnadene.
- Selgeren forbeholder seg retten til å avvise en klage hvis det viser seg at varene ikke har noen mangel i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.
- Selgeren kan reparere et produkt to ganger for samme feil. For samme feil 3 ganger kan kjøperen kreve refusjon. Beløpet vil bli refundert innen 14 dager.
- Selgeren er ansvarlig for returfrakt for godkjente klager.
- Hvis selgerens reparasjon eller erstatning vil medføre at du, med normal post-/frakttid, blir forhindret fra å bruke varene i mer enn ti dager, har du, under visse betingelser, rett til å kreve at et erstatningsprodukt stilles til rådighet for deg på selgerens bekostning.
- Hvis du sender produktet ditt til en av Furandfluff.no's servicepartnere, eller Furandfluff.no sender produktet ditt til en servicepartner, kan servicepartneren kontakte deg direkte som kunde.
-
Sletting av kundekonto og oppbevaring av kvitteringer
- Hvis du ber oss om å slette kundekontoen din, vil også kjøpshistorikken bli slettet.
- Det er viktig at du oppbevarer kvitteringer for kjøpene dine i tilfelle av fremtidige klager.
- Uten kvittering kan garantien/klagerettighetene ikke benyttes.
- Hvis det etter sletting av kundekontoen oppstår behov for å returnere varer til oss i forbindelse med en klage, må det opprettes en ny kundekonto for at vi skal kunne håndtere klagen.
-
Kontaktinformasjon
- Hvordan kan jeg kontakte dere?
- Ta kontakt med oss på Customer Service@KattLove.no, så vil vi hjelpe deg!
-
Garanti ved forsinket levering
- Hvis jeg må vente på et produkt, når starter garantiperioden?
- Datoen du mottar varen gjelder alltid.
- Garantien eller klagerettighetene påvirkes ikke av eventuelle leveringsforsinkelser.
-
Lagerstatus på nett
- Hvor nøyaktig er lagerstatusen som vises på nettet?
- Lagerstatus oppdateres kontinuerlig og er derfor nøyaktig!
- Det kan imidlertid hende at mange kunder kjøper det samme produktet innenfor noen få minutter, så vi forbeholder oss retten til at det kan være feil.
-
Kvittering eller faktura
- Når vil jeg motta en kvittering eller faktura?
- Umiddelbart etter at du har fullført kjøpet på nettet, vil du motta en bekreftelse via e-post.
- Du vil også motta en SMS med en lenke til ordrestatus kort tid etter at vi har mottatt bestillingen din.
- Kvitteringen eller fakturaen sendes til deg via e-post samtidig som varene sendes fra vårt lager.
- Hvis du har inngått en avbetalingsavtale via Santander, vil du motta den første fakturaen i henhold til betalingsplanen.
-
Betaling
- Hvis jeg betaler med kort, blir kortet belastet umiddelbart?
- Hvis du bruker kredittkort, PayPal eller direkte bank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter bestillingen din og leveringen blir igangsatt med oss.
- Dette gjelder også for forhåndsbestillinger av produkter som vil være tilgjengelige i fremtiden eller har en ubekreftet leveringsdato.
-
Fraktkostnader
- Hvordan ser jeg hva fraktkostnadene er for et bestemt produkt?
- For bestillinger som overstiger NOK 1000 og sendes via postpakke, vil frakten være gratis.
- Hvis du ønsker raskere levering eller tilleggstjenester som levering innendørs, vil du se prisen når du har lagt produktene i handlekurven og går til utsjekkingen.
- Kan jeg hente varene selv på lageret deres? - Alle online-bestillinger sendes direkte fra vårt hovedlager i Jönköping, så det vil ikke være mulig å hente på vårt lager.
-
Skadet produkt og retur
- Vil jeg få et nytt produkt hvis det jeg mottok er skadet? - Du kan få et nytt produkt hvis du ønsker det, men det er også mulig å få kompensasjon samtidig som du beholder produktet. Siden hver sak er unik, ber vi deg ta bilder av skaden, oppbevare emballasjen og kontakte oss så snart som mulig.
-
Avbestilling av levering
- Hva gjør jeg for å avbestille hele leveringen? - Kontakt oss, så vil vi hjelpe deg! Husk at avbestillinger må gjøres minst to arbeidsdager før levering. For sene avbestillinger vil dessverre ikke fraktkostnadene bli refundert.
-
Mangler i leveransen
- Hva gjør jeg hvis noe mangler fra pakken? - Kontakt oss, så vil vi undersøke hva som har skjedd og sørge for at du får det som mangler.
-
Retur til butikk
- Kan jeg returnere et produkt i en butikk i stedet for å sende det? - Ja, alle uåpnede produkter samt produkter innenfor kravene til åpent kjøp kan returneres i butikk.
-
Refusjon for frakt
- Vil jeg få pengene tilbake for frakt hvis jeg returnerer en vare? - Hvis varen er levert, vil du ikke få penger tilbake for frakten. Eventuell avbestilling/endring må finne sted minst 2 arbeidsdager før leveringstidspunktet. Hvis leveringen ikke kan gjennomføres eller blir fullført, og ansvaret er kundens, vil kostnadene for frakten og eventuelle tilleggstjenester som er bestilt, ikke bli refundert. Dette gjelder også hvis avbestilling/endringen har skjedd for sent. Eventuelle kostnader for å returnere varen til oss vil dessverre ikke bli dekket.
-
Konfliktløsning
- Tvister vedrørende vilkårene og relaterte bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på KattLove.no, skal reguleres av norsk lov og være underlagt de ordinære tvisteløsningsorganene og domstolene, med Oslo tingrett som kompetent domstol i tilfelle rettssaker.
- Hvis du ønsker å klage på et produkt eller en tjeneste kjøpt fra oss, kan du levere en klage til Forbrukerrådet eller via EU's nettportal for tvisteløsning (ODR-portal). Forbrukerrådet er en statlig myndighet som gir råd til forbrukere og mekler i tvister mellom forbrukere og bedrifter.
- Forbrukerrådet
- Fred Olsens gate 1
- 0152 Oslo